Tack !


Efter en vikingafest, en brännvinsbrännboll och ett cykelrace
är min kropp inte som den ska vara
och inte min hjärna heller.
Undra hur många gånger man har kastat upp de senaste dagarna.
Känns som att det är dax o gå i C`s fotspår for a while.

Obeslutsam är ju också ett jävla ord som förföljer mig.
men what to do what to do ..





Death cab for cutie - The ice is getting thinner

we're not the same dear as we used to be.
the seasons have changed and so have we.
there was little we could say and even less than we could do,
to stop the ice from getting thinner under me and you


Vår bästa tid är nu

Yes sir, här kommer uppdateringen.

Vaknade av att jag mådde spyilla, känns som att det har hänt väldigt ofta de senaste dagarna.
Tror att min magsäck har utvidgats också, för jag är hungrig konstant.

Jahaja, anledningen till att min skönhetssömn blev rubbad inatt
heter Erik Palmèn. Han våldsgästade mig vid 02.00 inatt.
Inget jag klagade så väldigt överdrivet på.

Mösspåtagning 09.00 imorse, åkte sedan ner på stan med mina två kompanjoner och käkade glass.

Och ikväll är det vikingafest i sandviken. Prima liv!




Det är över nu (men jag kommer ihåg alla dagar med dig)


Powernap i solen nu.
Blev ju inte så fasligt mycket till skönhetssömn inatt.
Återkommer säkerligen in a while.
Ciao!

Om du lämnade mig nu


Tisdag 27 maj.
Hade 2 engelska artiklar, 1 svenska prov, och en socialkunskaps redovisning att se fram emot idag.
Nu är allt gjort, inte en endaste liten skit grej kvar. Helt jävla äckligt underbart!
Ett G av boddan satt fruktanvärt fint också, likaså gjorde VG`t av analhålsblekningannika.
Kom på mig själv med att vara väldigt otrevlig mot en människotyp också, skyller på Kerstin.

Imorgon är det onsdag, och studentveckan börjar.
Mösspåtagning at 9.00 och en sup på de.
Vikingafest på kvällen i sandviken.
 
Känner mig alldeles lycklig i kaggen. Så fasligt kort kvar till 4 juni :)
Och Patrik kommer ! Bästa nyheten på längelänge!

Nu ska jag, tillsammans med Uffe, sova i det varma rummet och den sköna sängen.
Må så väl.

Kolibri


Igårdagens dag var det fredag, sista fredagen at Kungssängsskolan.
Helvetesveckan är äntligen över.
Det firades på kvällskvisten med fnittervatten.
Förfest hos fisringen och sedan Hörnan.

Och idag vaknade jag upp bredvid en jävligt snygg kille som heter Erik.
Första gången man inte vaknar upp bakis? Thank you, thank you far too kind!

Ikväll blir det återförening med Ingemar at Stadshotellet, med goda vänner.
Looking forward to it! :)
Men först svullning av pizza med e.


Dusch och sen är jag off off off off.

Mixed emotions





Konstig dag.
Från gråt till asgarv ("Det luktar häst här", A.L) till obehag.


Funderingar och stress.
Och inte riktigt säker på någonting.
Känner för en vecka i norrland, med c.




and I would gladly hit the road
get up and go
if I knew
that someday it would lead me back to you

your mother should know


Jag har sakta men säkert börjat hata denna dagen.
Klockan är snart 23.00 och jag har inte skrivit något tal
och kan ungefär 3 av det 103 orden.
Något jag däremot har hunnit med
är att bli irriterad på två olika människotyper.

Bajs och Fan


and the colored girls go: do doo doo


Två stora, fruktansvärt väldigt kolossalt uppskattade, highs idag.
In the midst of (lär ju använda mina nya skills) helvetesveckan.
Engelska C prov idag, gick splendido. Oh, så skönt. Oh så väldigt skönt !
Men imorgon är det onsdag .. Den största helvetsdagen på hela helvetsveckan.
Ska väl avlägsna mig härifrån nu och göra det jag borde.
(Lära mig synonymer till 103 ord + skriva ett tal)

Fast först ska jag nog äta.


ain`t that a kick in the head


Det är söndag. 
Söndag efter en spiknykter helg. Känns fantastico !
Den spiknyktra helgen har tillbringats med den som jag är kär i. (första bokstaven i Hisings förnamn +  är man om man har mycket pengar)
Bra helg med andra ord :)
Och imorgon börjar helvetesveckan.
Fasus så lycklig jag kommer vara på fredag eftermiddag, cant wait!


Det kommande 9 timmarna ska jag spendera i min säng.
fred och kärlek


with flowers and my love, both never to come back


jag är trött
(anledningen till att jag är trött är att jag gick upp sjuhelvetes tidigt)
(anledningen till att jag gick upp sjuhelvetes tidigt är att jag skulle kolla på film med Hising)
(anledningen till att jag skulle kolla på film med hising är Ulla Resar - Helveteskvnna!)
Jag skulle kunna fortsätta jätte länge, men det är jag för trött för .. och där skulle jag kunnat börja om.
Jag är sådär fulltrött som man blir ibland. Känns som att man precis kommit hem från krogen.
Skriver fel på vartenda jävla ord och måste sitta hyber nära skärmen för att se bokstäverna.

Jag har faktiskt inte en aning om varför jag ens ska envisas med att skriva något.
Borde ju faktiskt verkligen sova.

Imorgon är det fredag. Två lektioner och sedan helg.
En lugn en ska det bli, förhoppningsvis.

Fan va jag saknar min säng, jag ska gå och krama honom nu.




by the way, operation "slutavaraimpulsiv" gick sjujävligt dåligt.


123


vaknade upp i Heby imorse, och det var väl i och för sig inte så förvånande
eftersom jag somnade där ..
finns inte mycket som slår det vill jag lova.

Pizza and so on med Hisingen. Träffade den berömde helgemannen.
Kollade på fyllefilmer from the past, sjujävla roligt, speciellt emmas porr dans, hah!
Sedan åkte jag hem till C, och vi kollade på frusna män söker kärlek och tjockade.
Det är lite utav våran specialitè.


och jag är säkert världens impulsivaste människa. Mitt "det" är inte som det ska vara ..
Men finito nu. Punkt slut.

Nu tänker jag dö i min säng.

do me daily


Tog mig en titt i förgångna konversationsloggar och lunardagböker idag.
Oerhört spännande och oerhört märkligt. Blev lite smått illa till mods.
Tog bort en hel jävla massa, men sen ångrade jag mig .. såklart.
Minnen är konstiga ting.
säger som Lasse, det var inte bättre förr men det ska bli bättre framöver.


idag ska jag hem till Erik, han är en bra människa.
Han ligger ganska högt på min kärlekslista faktiskt! :D



nu ska jag ställa mig i det där rummet under en sån där rund grej
med massa små hål i som det kommer vatten ur.
all makt åt tengil

Och du blir aldrig en vän igen.


Jag heter Petra Björkvall
och innan jag skriver det jag skriver nu
skrev jag ett blogginlägg som tog mig ungefär 1 timme
och som högst troligen var det längsta blogginlägget i världshistorien.
(Det är väl ungefär i klass med när jag satt o tittade in i tvättmaskinen i 1 timme för att jag hade tråkigt.)
Medans jag skrev det där hemskt långa inlägget insåg jag att filosofen inom mig börjar krypa fram igen.
Yes sir, jag har en gång i tiden varit en av de största filosoferna, i klass med sokrates och daniel englund.
Kom underfund med saker titt som tätt.
Det jag filosoferade om var dåtiden, det förgångna, det förflutna. Och om hur konstig jag har varit,
hur konstigt livet har varit. Och hur konstiga saker man slösade sin energi på.
Konstiga ting helt enkelt.
Jag bestämde mig sedan för att bespara er på de. (Tacka mig gärna)
Kan ju sammanfatta hela faderutten med den sista meningen i det nu raderade inlägget:
Det är konstigt hur man omedvetet kan tvingas att ångra något man inte alls ångrar,
hur man trodde att man kände något som man inte alls kände
och hur ett bråk om fastbrända makaroner kan få en att inse att man kanske inte alls passar in bland dessa
trångsynta människor..

(Jag var inte det minsta snål med att klaga i det inlägget skola ni veta.)
Förhoppningsvis går det bättre den här gången ..


Och nu är jag någorlunda glad.
Känner dock ett crave efter morfar up in the skies.
Soonish 2 år sen jag träffade tjockisen och satan va jag saknar honom. The king! :`)
Men vad jag vet finns det inte mycket att göra åt den saken ..


Kollade på Norrby vs Grällsta i norrbyliden idag. Fruktansvärt nostalgiskt.
Speciellt med tacosmannen och alla de andra gubbarna som tillbringat sina dagar
där sen jag var en liten knatte och säkert många år innan. 
Störtskönt o vara där igen. Fantastico, splendido! 


Nehepp, nu ska jag kuta vidare till sängen.
lev lyckligt

For you id bleed myself dry.



Carl Erik Palmèn förgyllde min dag.
nothing compares to you.
   
 


the green eyes. Yeah, the spotlight, shines upon you. And how could anybody deny you?


fruktansvärt värdelös dag.
Tog Kerstin till skolan och blev attackerad av pollen.
idrottslektion som innehöll luftjuckning och 5 miljarder nysningar.
äckelpäckel lunch.
och en psykologilektion med aningens bra nyheter.
Kerstin och jag cyklade hem igen. Hade negerläppar när jag kom hem.
Skrev 13 jävla sidor till psykologin som jag har prov i på måndag.
Döda mig långsamt!
nös lite mer, sov, och blev väckt av min röda lilla djävul.


imorgon är det tisdag och jag hoppas för elins skull
att hon väljer mig, och fotbollsniklas, framför födelsedagsbarnet.






Nu känner jag ett sånt där sug i magen igen. Det är dåligt, mindre bra, värdelöst och kasst.


we're not the same, dear
and it seems to me
there's nowhere we can go
with nothing underneath
and it saddens me to say
what we both knew was true
that the ice was getting thinner
under me and you


punkt slut.

It`s a small crime, and I got no excuse



twice på en dag. jag är en nörd.
det är vecka. jobbigveckan. och mitt humör är inte som det ska vara.
deppdagen numero uno. jeff buckley och damien rice för hela pengen.
då och då blir jag på topp humör, och då kör jag toto - africa eller beatles - im am the walrus
när jag är på halvhumör kör jag lite kanye west - family business (klassikern)
just för tillfället är jag ganska långt nersjunken i träsket så nu är det 9 crimes.

men det ska väl förhoppningvis ordnas upp när jag åker för att roa mig med fisen and so on.
tror vi ska torska, och svulla mat som de svin vi föddes till.



fy rackarns vad jag saknar min man, min båt, min kärlek, min erik palmèn.

Valborg


snabb sammanfattning av valborg 2008.

förfest hos snuslisa klockan 9.00.
ölspel som tog aningens för hårt på min arma kropp.
vandring till stationen 10.30, hittade på ahlm och öström.
11.00, tåg till uppsala. Ett tack till viktor som agerade livvakt.
Två hjärnskakningar.
En korv i uppsala, gick till ekonomikum med halv trupp.
14.30 tåget till leksand, 5 på toan och jag mådde piss.
tant som var alltför kissnödig. konduktör som mosade mig.
fyllo som taffsade, kille som räddade.
Hemköp - mat !
powernap.
förfest (klassfest) hos nasse. Bråk, äckligt vin, pajad stol.
ca 22.00 - vandring till lucky house med dalmasar.
bella bonita.
discodans med galningar.
andreas burman.
kebaben.
gick vilse trots att jag gick med resledarn.
och ingen bastuefterfest pga stel dans.
gick hem till 8 par tuttar, 4 fejk.
sov på osköna madrasser.
väckt 07.00
"Res på dig !!"

och sen följde världens roligaste torsdag med världens roligaste människor!


idag är det en fredag. ska nog fortsätta sova snart.
sen planer med fisringen.
och imorgon blir det förhoppningsvis utgång.

ciao.