I say love it is a flower, and you its only seed

då var man redo att bege sig härifrån då.
som jag ljuger.
jag har inte ens börjat packa, smart som jag är.
men, jag ska ju, som alltid, vara uppe hela långa natten så jag kan sussa gott i bilen sen
så nog ska jag väl hinna med att packa allt.
Jag har även planer på att köra klassikern "låta amanda supa mig full dagen innan jag ska sitta i en bil i 12 timmar", men det känns som att jag skippar det i år. Ingen höjdare att vara bakis + åksjuk.

Jahaja, imorgon vid den här tiden kommer man alltså vara i en stuga 75 mil härifrån
antagligen i våningsängen, där jag lärde mig musfjärta och där en 5a + ett hubbabubba papper är gömt.
Och jag kommer antagligen ha kramat min tjocka morfar och min smala moster, skakat hand med hasse med det härliga skrattet, och sagt hej till kim, niklas, alexander och sofie samt världens äckligaste kanin cosmos. (jag hatar gnagare) Oherregud, jag höll på att glömma Pontus, jag ska självklart säga hej till min allra käraste bror.

sen väntar 2 veckor med, fiskning, badning, tv-spel spelning, film tittning, lägenhetboning, chokladpuddsätning, spaning av Ica- tallen pojkarna samt han med den gröna bilen.
m.m.m.m.

men jag kommer dock sakna broder fluff och syster graaf + annis&fray
och simon färnqvist. simon simon simon simon färnqvist.
vad vore jag utan dig? vad är jag utan dig? ring mig när helst du behagar!
du vet vart jag står <3

nu ska jag kanske börja packa lite smått
eller så går jag upp och tittar om min kära syster vill titta på film med mig
Vi ses eller hörs om några veckor :)
Adjö




jag, äckel cosmos och Kim
89237-9

lets go back to the start

sammanfattning av vecka 28 ergo gotland

fitt italien! varm choklad, båt, ont i ryggen, "ett ton tång", CITRONMUFFINS, cocacola, maxmål, fotboll med Markus, VÄRLDENS SNYGGASTE KILLE PÅ CAMPINGEN!, pirates of the caribbean, promenader, tofta, föra liv på stans alla resturanger, poker, yatzy, luftmadrass, bråk om val av musik + vem som skulle sitta fram i bilen, hoppborg, fårö, bränd i nunan, äckliga toaletter och duschar, salabor, skumdum - en sista tjänst!

På onsdag bär det av igen, till Norrland då
till pontus, som jag har saknat något otroligt! till kim, och tjocka goa morfar.
Och sen till Umeå, till strumpan och kepsen, som jag ska gifta mig med inom sinom tid :)

jag hatar att reda ut problem, så jag flyr istället.
alla är vi idioter


peace and love

inte så mycket att säga
fötterna mår ganska dåligt. Så som resten av min kropp.
Och från och med nu hatar jag för evigt att tälta!
dåligt avslut på helgen också.
Det är förärligt skönt att vara hemma och ren
Men om 4 timmar åker jag mot nynäshamn. Försöka hitta en tv och titta på vm finalen.
Frankrike - Italien.
Sen vidare till båten och Gotland. Hoppas det blir fint väder,
då ska jag tvinga Caroline att ligga på tofta med mig hela dagarna.
Det är väl sommarstad gotland nu också? :)

"jag köpte en badring på justa i huddune"

Jag är återigen glad över att få säga adjö till den här staden.
ciao!


fuck forever

if you dont mind
oh, can we fuck forever?
good pal of mine


du är nog den sötaste jag någonsin sett.
(Im just a love machine
and I wont work for nobody but you)

baby du knullar bra, du var, du var underbar

men jag, men jag tror det vore bäst om du rulla av

Var uppe med tuppen.
Sola och sen ner på stan och hitta något jag vill ha, jag är ganska sämst på att spara pengar.
Är det Frankrike - Portugal idag?
Imorgon vid 11 sitter jag på tåget på väg till Borlänge
jihaow! :)

I like the D



89237-5

so dont teach me a lesson cause Ive already learned

Läst ut ännu en Jonas Gardell bok idag, vad är det med mig?
"pretty pretty oh yeah"
Ska ta en tupplur ute på gräsmattan nu, sen bär det av till västerås
där det ska inhandlas ännu en bikini, skor och en väska.
Kanske byxor och ett fränigt linne också, beroende på hur glad modern är :D
adjöken

hojken
2 par bikinisar blev det, inte alltför fin färg på den ena, med den satt bra, och det var ju mors pengar så det är väl strunt samma och jag använder den eller ej, höh!
1 par skor, 1 par short, 1 t-shirt och 1 par solglajer.
Nu är det fotbolls tittning som gäller, Tyskland - Italien.
Det är som att den enda vi gör i denna familjen nu för tiden handlar om fotboll.
Vi sparkar boll, tittar på fotboll och talar om fotboll. Är väl bäst att passa på nu när dem 2 icke sport intresserade inte är hemma (Caroline och Pontus)
Nu börjar det igen, GO TYSKLAND!


kapten nemo

jag måste erkänna att jag ibland är förfärligt korkad.
"bagatell och bagatell" jag saknar sörran!

dagen har innehållt följande:
klev ur pontus säng ca 11.00 (efter att jag hört Burströms lämna byggnaden, orkade inte med att säga adjö, jag trivs alltför bra i deras sällskap)
lade mig för att sola en liten skvidelitt, tänkte kolla om Jonas gardells bok "Frestelsernas berg"
var något att ha. Blev kvar där ute på filten tills boken var utläst (236 sidor), och jag som verkligen inte är mycket för att läsa, konstigt nog blev jag inte bränd iallafall.
Åt bort åt 37 st kakor.
Och klockan 17.00 kom allra käraste Annelie Back. Vilade lite i min oooerhört sköna säng
och cyklade sedan mot Frida Sternes gula hus och galna hund.
Tjockisarna lyckades braka två stolar.
Flörtade med Frays far, otroligt snygg! - Är det till mig? Boken "farsan och petra" kommer snart till en bokaffär nära dig!
Kärleksparet kom förbi, och vi tog en sväng förbi sofielund och minigolfbanan.
Jag förlorade dock, antagligen pga för hård press bakifrån, haha!
men smultrona var goda.
Jag, fray and the meatbone bikade tillbaks till Fray, samtalde om diverse ting. Så som gamla handbolls minnen, farao som jag längtar tillbaks till handboll, Vilket jävla gang vi var! :)
Sen for jag och annis (skjortparet) hemåt.
Kom hem, tog 6 kakor till + en bakelse. Och fick reda på att jag precis missat Viktor, rackarns!
Och sedan skulle man väl kunna säga att vi har kommit fram till precis just nu :)

Justja, mamma fyller år idag också, därav bakelsen. Congratulerar!
och jag klår Markus i fotboll, mjiiiiiiioahaha!

här nedan visas den såkallade "ankfotbilden".
Den togs under mycket komiska omständigheter, och något mer ska ni icke veta :D
Godnatt!


89237-3

och be aldrig mer om ursäkt för sakerna du aldrig gjorde

hejkon 2 juli
blev wejkipejkad av mamma vid halv 11. Förhoppningarna var höga om strålande väder
(det stod nämligen i SA att det skulle bli 30+)
rusa ut på gården, och till min stora fasa var det moln över hela himlen, tunna moln, men fortfarande, MOLN! Det kan vara huuur varmt som helst, men är det ingen sol kan det lika gärna vara vinter for all i care. Hur som helst, jag gick buttert in igen och tillagade frukost.
Klädde mig för en tripp ut till sätrabrunn med Burströms / halva Björkvalls (stövlar + näsklämma)
Men ångrade mig om denna tripp i sista sekunden. Och så gjorde göran, dock utan min vetskap.
Jag trodde att jag var ensam hemma tills för ungefär 15 minuter sedan, då jag just klivit ur duschen och klev in naken i mitt rum och upptäckte en Göran liggandes på min säng. Då blev det liv i stugan, oherregud så jag skämdes! Hoppas att han inte nämner det senare! höh!

Inte blev det någe galej igår heller, satt uppe på den hyberheta övervåningen och kollade på England - Portugal & Frankrike - Brasilien matcherna istället. Höll på England och Brasilien och självklart (med min tur) är det just dem som ska åka ut. Nu hoppas jag för guds skull att Tyskland vinner hela faderuttan.
Slår dem ut Sverige ska dem fan vinna! Blir liksom inte lika pinigt att ha åkt ut då :)

Snaaaaaaart, väldigt snart, flyr jag från den här staden, inte långt till Torsdag och Peace and Love nu.
Hemfärd därifrån på söndag, Och avförd Till gotland några timmar efter. Åker hem därifrån efter en vecka och åker antagligen dagen efter till Norrland i 3 veckor (minst). Om brorsan stannar längre så blir nog jag också kvar ett tag till.
Läskigt skönt att komma bort härifrån. Längtar förfärligt mycket till Umeå, till Niklas och Henrik.


Och sen till idag, vad skola hända idag? Det återstår att se, jag funtar på att ringa en mate och plaska lite i närmsta plaskvatten. Sen kommer Anne och gänget över ikväll och grillygrillar. Elin kommer nog också och tar sig ett kvällsdopp med mig. Jag tycker om Elin förfärligt mycket :)




Nergrävd Petra Björkvall på en strand i Umeå (niklas fot till vänster, henriks till höger)
89237-2

I wish I could still call you a friend

hejkon
då var det 1 juli då, känns som att sommarn snart är slut, men det roliga har ju inte ens börjat :)
ställde klockan på 9.00 imorse enbart för att burström kommer, och till min förvåning vaknade jag helt spritt språngande. Bör tillägas att jag icke lade mig naken. Det är lite små obehagligt då man aldrig vet vem som kan komma in och kika på en.
Speciellt när jag sov i min broders rum också :P
Klev upp och städade mitt rum i ungefär 3 timmar, fy helvete vad stökigt det var!
Men nu är det hyber fint.
Lade mig och solade, jag blir lycklig av solen!

Om ca 30 minuter kommer the burströms hit. Alltid samma känsla när deras bil rullar in på gården.
Jag älskar den där familjen :D
ska åka och bada i tärna badet.

sen får vi se om jag blir hemma ikväll
eller om det blir sånt där grillpartay med nordan ganget.

and to a certain Mr F.
byta personlighet? leka med dina känslor? im sorry
men du får hitta dig en ny kamrat! :(

jag saknar kärlek, eller nej det gör jag inte, jag saknar att vakna bredvid någon jag tycker om.
jag saknar m

nu ska jag ut i solen igen
bättra på brännan.
håll i hatten
hajk