Hej


Det är en skadeglädjens dag, for sure!
Sjukligt roligt, och ännu mer sjukligt elakt. Helt jävla underbart!
grattis emma som är fri från "ochsåstårhanbaradärochkollarochvågarintesäganågot-gossen"



jag har sug i magen av bra och dåliga själ.


and he was alright


söndag efter löningshelg och jag är icke bakis, ovanligt och förbannat skönt!
min helg har sett ut på följande vis
starka tortillas (mucho great elin!) och en väluppfostrad emma hising halv 6 hos öström i fredags.
förfest hos emelie, och jag var utklädd till ... jesus eller julius caesar.
jag blev berusad.
gick till hotellet, blev ännu mer berusad. och had a good time.
och igår var jag med ep, och c ett tag. 

idag fick jag ett e-mail från Bodil Lundgren och min dag pajade lite smått.
hon är inte en av mina favoriter.
ska väl försöka vara duktig ett tag nu.
sen tänker jag sova bort hela dagen.

hejdå


shake it, dont break it. it took too damn long to make it.


trött som ett knöflö. och pam. pamare än någonsin!
har gått utför sen lunch. Dåligt skvaller. dåligt dåligt dåligt.
spänn i käkarna dåligt.
blev inte speciellt förvånad, men en paj dag blev de.
danke schön!

och nu sitter jag här och lyssnar på beatlarna samtidigt som jag försöker
pumpa in information i hjärnan till morgondagens svenskaprov.
studentfest är det imorgon också. vet inte vad jag ska kläda ut mig till än.
kanske skulle skippat, o köra på lördag istället.
känner ingen som helst lust just för tillfället ..
kanske kommer ... imorgon ... när provet är gjort .. och jag är mindre trött ..
och mindre sur .. kanske.

jag är och förblir ett neggosvin, precis som Mr. H





- en mindre uppdatering runt cirkus klockan någon gång vid 21.30
jag hittade aprikoskräm (+1)
och fick förslag om att fylla en ballong med ister och kasta på någon (+1)
nu ska jag lägga mig i min säng
och filosofera över morgondagen och annat i livet.
adjö och sov gott.

"now i love you my little fox"


det äro söndag. vilodagen. och vilodag it was, tillsammans med den bästa utav dem alla.
sånt underbart väder så man blir alldeles lycklig i själen också.
repeat knappen har fastnat på rocking robin. jätte svårt att inte vara glad.
pajar hela petra imagen liksom, typiskt .. :)

jag har haft en bra helg med de människor som får mig gladast.
minus fisringen som gått och skaffat karlakarl. grattisgrattisgrattisgrattis (även fast han är jätte kort ..)
imorgon är det måndag igen. känns inte så jätte hemskt denna gång.
på fredag är det studentfest. och sen på onsdagen valborg och leksand som jag ser fram emot kalas mycket!

nu blir det faktiskt nyponsoppa och glass.
(någon som lägger märke till att jag alltid ska äta efter att jag skrivit blogg?!)








one down, 5 miljoner to go.
yesyesOHyey!

rocking robin


dagen efter fredag, veckans sjätte dag, lördag.
igår var de någonslags hambam tillställning hos öström (fisringen ersattes för stunden med 90an,
som även kallas sofia)
har aldrig någonsin tagit sån tid för petra björkvall att bli onykter.
hur som haver gick vi iallafall ner till hörnan vid 12 någon gång.
lejtoffsen försvann med något övernaturligt ting (fan va jag får till det ibland!)
drack en p2a och tittade på lite förstaklassig bugg.
Och tack vare f träffade vi även Salas tyngsta kändisar, stor dag gott folk!

och idag har jag haft så förbövelsens tråkigt att jag t.o.m. studerade svenska.
tror jag ska taga en powernap nu.
käka lite grillat.
och sedan åka till storstan Heby och krama någon som skulle kunna börja på E.
och som jag skulle kunna ha ett sjujävla sug i magen efter.




grattis till emma också förresten (eller kanske h?)
"ja eller nej?!" :)


tjing


it cuts like a knife


fredag
lagomt efterlängtad helg.
ikväll ska jag och större delen av hambam (äckelemma är kåt ikväll) till hörnan
och roa oss. Förhoppningsvis blir det romantisk middag innan.
och förhoppningsvis är modern min god nog att skänka mig några slantar
så jag kan bli berusad också.
känner att de kommer bli en helt jätte bra kväll!
är oerhört sällan de inte blir de med di där knuttarna :D
the bestest of the bestes there is!
skickar ut ett lycka till till fisen också ;)

de enda som är off med dagen är att vissa ting
inte känns som dom borde kännas.
och jag är extremt duktig på att krångla till.
antagligen en av dom bästa.

nehej. nu ska jag duscha
och sen åka till den kvinna som står mig varmast om hjärtat, elin öström.
ciao




david gray - this years love
den eviga favoriten.

with love


17 april
igår var det sextonde och fyra månader, glad är jag! :D
svinet åkte nyss till skolan.
själv ska jag dit till halv 11 och hämta studentmössan.
så läskigt kort tid kvar till 4juni nu .. kort till arbetslös.

idag är planerna att atendera skolan - engelska och nutida Konst.
sen ska jag och fisen ner på stan och fika.
och sen ska jag studera som den student jag fortfarande är.
tror jag har ungefär 19 grejer kvar att göra. prima thing!
men snart är det helg.och jag ska vara med folk jag trivs med.

nehej, sova ett tag kanske.
may the force be with you

this years love


godmorgon godmiddag godkväll
vaknade för 15 minuter sen. trodde klockan var någongång mitt i natten.
den var 21.40.
jag blev ledsen.
nu känner jag mig ungefär som en död anka.
idag har jag och mitt hjärtas fröjd och glädje (erik) varit o fiskat.
det gick inge bra ..  med någonting.
slutade med liljas mat i bilen
och en väldig massa kärlek :)

imorgon är det onsdag och jag har svenska c prov
och svenska b redovisning. inte gjort ett skit.
kanske drar en liten skolk a la petra björkvall ...



nehej. nu ska jag gå till mitt kök
och hoppas jätte mycket på att det finns jordgubssaft kvar.
om det inte finns det kommer jag avlida, for sure.
farväl

but you mean more, mean more to me, than any colour i can see.


14 april 2008
14 april förra året var en lördag och jag var på födelsedagsfest i broddboet.
stjärnskottet var med, fullare än någonsin. stupade raklång (från scenen)
mitt under självaste grattissången,
rökte ciggaretten åt fel håll, körde öl+sprit drinkar,
förvandlades till tina turner, visade privata kroppsdelar
och rävade från trappan.
själv släppte man lös en hel jädrans bondgård tillsammans med systrarna Islandsdream.
undra om man var fullare eller bara aningens mer oansvarig förr?

14 april i år har inte varit speciellt märkvärdig.
körde lite pilatesboll på idrotten (emma höll på att dö)
psykologilektion om schizofreni.
och sen kärlekade jag lite med kärleks-erik
som jag faktsikt är ganska jätte kär i :)


nu tänker jag nog dricka lite jordgubbssaft.





    

14 april 2007

BAJS


fortfarande bakis efter den där jävla kryssningen. värdelöst.
och jag är i samma jävla situation som jag varit i
säkert 1 miljon gånger förut.
jagvetinte-situationen.
det är konstigt för jag var verkligen inte i den situationen
för typ en vecka sen ..


jag mår illa. jag är trött. jag är arg. jag är kär. jag är kluven.
och jag vet inte.




sova tills sommarn?
SOVA
och önskningar om en tidsmaskin eller en bok
som berättar hur man ska leva.

tack på förhand!


kryssning


ungefär såhär likgiltig är Elin Öström inför morgondagen.





själv är jag här någonstans ..






nu ska jag packa och dricka juice som jag faktiskt kan stava till.
veckan är över. jag är glad.

happyhappyhive


6 april.
lajbanshejbans på hotellet igår med Emma Hising.
planerat att det skulle bli nyktert pga pengabrist, men det gick inte så bra.
åkte till heby med en farfar som inte är min vid halv 2.
till familjen wallsargård, till födelesedagskalas, till melodifestivalskivan, till smörgåstårtan.

idag är det den 6 april och Erik Palmèn fyller 19 år :D
jag har varit på födelsedagskalas där idag.
jag är glad, för jag är väldigt jätte förfärligt mycket kär i honom.
Så mycket som det går, fååå shååå!
nothing compares to you, kärlekspojken! :DD
 



samson came to my bed
told me that my hair was red
told me i was beautiful and came into my bed
oh, I cut his hair myself one night
a pair of dull scissors in the yellow light
and he told me that I'd done alright
and kissed me til the morning light, the morning light
and he kissed me til the morning light

samson went back to bed
not much hair left on his head
ate a slice of wonderbread and went right back to bed
oh, we couldn't bring the columns down
yeah we couldn't destroy a single one
and history books forgot about us
and the bible didn't mention us, not even once

you are my sweetest downfall
i loved you first

/ regina spektor - Samson

maybe im too young to keep good love from going wrong

when i think more than i want to think


en sån dag.
skulle haft 4 lektioner, hade 1.
bada + sola med emma efter skolan, underbart!
6 dagar kvar till kryssningen.
längtar helt plötsligt inte riktigt lika mycket längre ..
jag är trött, känner mig sjuk, jätte duktig på o klaga också.
imorgon har jag islamprov med luftjucknings annika/ analhålsbleknings annika
(nu skrattar jag för mig själv o känner mig jätte patetisk)
och bokredovisning om en bok jag icke läst.
dagens high var iallafall när emma fick blombud ..
av maggan som sjöng en 10 minuter lång grattis sång om hennes skor.
jag önskar att jag också bott granne med ett psyk.

jag hatar den här veckan. den här humörsvängnings veckan.
började tjura för att jag inte orkade kliva över dammsugaren när jag skulle på toa.
hoppas veckan går fort!



om jag vore en låt: (22 maj 2005 låten)

this is our last goodbye
i hate to feel the love between us die
but its over
just hear this and then ill go
you gave me more to live for
more than youll ever know

.
did you say no, this cant happen to me
and did you rush to the phone to call
was there a voice unkind in the back of your mind
saying maybe you didnt know him at all
you didnt know him at all
oh, you didnt know.



jeff buckley har en speciell plats i min blodpump.